اتصالات آکاردئونی – جوشی

تجهیزات دینامیکی موجود در خط لوله از جمله پمپ، کمپرسور، فن و توربین و.. به علت حرکت داخلی لرزشهایی را به خط لوله اعمال می‌کنند.

این لرزشها باعث ایجاد سروصدا و استهلاک زودرس خط لوله و سایر قطعات و مشکلات متعدد دیگری می‌شوند.

اتصالات آکاردئونی در Ducting و Piping در صنایع مختلف جهت جذب تغییرات ابعادی به کار می‌روند.

در سیستمهایی که در آنها صحبت انتقال سیال می باشد حرکتهای ناخواسته بروز می کند. 

منشاء این حرکتها می تواند تغییرات دمایی ناشی از سیال یا محیط، لرزش دستگاهای موجود در سیستم اعم از پمپ، کمپرسور و … و یا حرکتهای ناشی از عوامل خارجی از قبیل باد، زلزله، نشست سازه و … باشد.

به منظور جذب حرکتهای به وجود آمده و عدم انتقال آنها به دستگاهای موجود و خطوط لوله، از اتصالات انعطاف پذیر استفاده می شود.

 

1665876

تحمل درجه حررات و فشار بالا و جذب حرکتهای محوری، جانبی و زاویه ای با در نظر گرفتن آرایش مناسب از جمله خصوصیات اتصالات آکاردئونی است که باعث کاربرد وسیع آنها در سیستمهای مختلف Piping و Ducting در صنایع مختلفی از جمله آب، نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهها، صنایع ذوب آهن، مجتمع های فولاد، سیستمهای مطبوع و … گردیده است.

لرزه گیر آکاردئونی جوشی

برای اتصال یک لرزه گیر به صورت های مختلف مانند دو سر جوش، دو سر فلنج و حتی رزوه ای می توانید اقدام کنید، در این مدل که دو سر لرزه گیر را به خط لوله جوش می دهید، این دست از لرزه گیر ها آب بند مناسبی دارند و همین طور به صورت سفارشی هم تولید می شوند. توجه داشته باشید که هر دسته محصول از لرزه گیر ها با توجه به میزان کشش و انعطاف از سایرین متمایز هستند، اگر به دنبال یک لرزه گیر با کیفیت و مدت عمر طولانی هستید این مدل از تجهیزات بسیار ماندگار هستند.

کاربرد لرزه گیر های جوشی:

  • مایع
  • هوا
  • روغن

 

متریال مورد استفاده در لرزه گیر های جوشی تمام استیل کامل، استنلس استیل و یا آلیاژ های مختلف هستند